miércoles, 27 de febrero de 2013

L'AMISTAT

Avui  ens hem despedit d'Estreina .Li hem fet un llibret amb fotos i notetes d'acomiadament.Té deu anys i havia anat molt poc a l'escola.Ens ha ajudat a pensar el valor de compensació social que té  l'escola .Ens ha dit que li ha encantat anar a classe,amb companys de la seua edat i aprendre moltes coses .Avui escoltaba el conte del mestre com si fora un bebe,estava bocabadada i tots saviem que era l'última vegada que ho faria.Ella va on la seua família té treball i passa d'una escola a un altra .Esperem que haja aprés el valor de l'escola i tinga interés en anari on vaja.Molta sort!

XARRADA NUTRICIÓ -SALUS







BALLEM



La PDI també ens ajuda a diverir-nos imitant els balls que projectem .

martes, 26 de febrero de 2013

LOS OFICIOS EN PDI PER A CASTELLÀ

A primer en castellà estan estudiant els oficis i per aixó he penjat aquesta pàgina per aprofitar que totes les aules de primer ja tenen PDI .


http://www.rena.edu.ve/nivelInicial/oficios/act09.html

domingo, 24 de febrero de 2013

EL COS A PRIMER DE PRIMÀRIA-En fundi ens explica el cervell

ELS ALUMNES DE PRIMER ESTEM TREBALLANT EL PROJECTE DEL COS PER AIXÍ PENGEM PÀGINES D'AQUEST TEMA PER OBTINDRE FÀCILMENT INFORMACIÓ AMB LA PDI
EL COS EN IMATGES I SO http://www.edu365.com/aulanet/coshuma/

cançó de rentar-se les dents i rok and roll.

https://www.youtube.com/watch?v=bmhF_u-kReM

Hem vist una pel·licula de En Fundi i el cervell que ens explica el funcionament del cervell comparant-lo en una taula amb quatre potes.Primer hem parlat de com pensavem nosaltres que funcionava ,després hem escoltat la pel·licula,altres han fet un mural per a penjar en classe i alguns hem tornat a explicar amb imatges el procés.Per a concloure hem intentat saber sinosaltres podem millorar algun aspecte per aprendre millor:
-enfocant bé la llinterna cap l'objecte d'aprenentatge
-rescatant en el nostre televisor els significats correctes d'aquelles paraules que coneixem i anar ampliant-les
-utilitzant el lloro per aprendre les coses que no tenen sentit i per tant que no podem fer ús de la tele
-tenint ben despert al director d'orquestra del nostre cervell.


INTERNET SEGUR

http://espanol.sbc.com/help/internet_safety/just_for_kids/game.html

MULTIPLIQUEM PESCANT ÉS MÉS DIVERTIT

PER REPASSAR LES TAULES ANEM A PESCAR PEIXOSÇhttp://www.softschools.com/math/games/fishing_multi.jsp

FEM MEDI

Per a treballar medi veurem aquestes pàgines de primer cicle
http://www.ceip-diputacio.com/CI%201r%20i%202n/MEDI/medi%20presentacio.htm

LLEGIM AMB ELS ULLS?

PER A MILLORAR LA LECTURA,FER GIMNÀSTICA AM ELS ULLS I MILLORAR LA LECTURA

http://www.edu365.cat/entrena/espai.html

ENDEVINEM

ANEM A ENCERTAR ENDEVINALLES

http://www.edu365.cat/infantil/endevinalles/nivell1.htm

JOCS DIVERTITS PER RELAXAR-NOS

Per a millorar la psicomotricitat anem a petar un plàstic amb bombolles d'aire de forma virtual
http://www.gustavoguimaraes.com.br/arquivo/images/papelbolha.swf


lunes, 18 de febrero de 2013

EL SISTEMA SOLAR AMB LA PDI PER A SEGON

ANEM A ESTUDIAR EL SISTEMA SOLAR I ELS RECURSOS MÉS INTERESANT QUE HE TROBAT SON:

PER A VIATJAR INCLEIBLE!
http://www.solarsystemscope.com/

LA PÀGINA DE LA NASA

http://spaceplace.nasa.gov/menu/earth/sp/

ANIMACIONS I MÉS

http://miscosasdemaestra.blogspot.com.es/2012/02/astronomia-para-ninos.html

PER ORDENAR ELS PLANETES
http://www.tudiscoverykids.com/juegos/ordenando-los-planetas/

PER A PINTAR I CREAR UNA HISTÒRIA





TREBALLEM L'AIGUA A LES CLASSES DE MADO I AURORA

A SEGON ESTUDIEM EL CICLE DE L'AIGUA I HE PENJAT EL CONTE D'UNA GOTETA D'AIGUA MOLT XULO

http://www.cristic.com/lagotarita/activitat1conte.html

TAMBÈ UNA EXPLICACIÓ DE EDU 365 DELS ESTATS DE L'AIGUA

https://www.youtube.com/watch?v=p7fHMmiNy0g

UNA CANÇÓ MOLT DOLÇA

https://www.youtube.com/watch?v=lyM5cbTwrJQ


UNA ANIMACIÓ D'AIGUA DEPURADA

https://www.youtube.com/watch?v=O0tTyOBVvDs
https://www.youtube.com/watch?v=gB3pz32Da5k
UN CUENTO DE LA GOTA VIAJERA

https://www.youtube.com/watch?v=K82_mZy8JpU

CONTE DE LA GOTETA QUE NO ES VOLIA MUKKAR
https://picasaweb.google.com/103151041197403667178/FOTOTECAINFANTILMUSICACONTEAUDICIOLAGOTADAIGUAPRELUDIN15CHOPIN?noredirect=1#5550644297826124274

UN CONTE   https://www.youtube.com/watch?v=6elRJBrqw3Q

UN CONTE PER A PINTAR

http://www.actiludis.com/wp-content/uploads/2010/07/Las-gotas-y-el-arcoiris-0.pdf

LLETRES I DIBUIXOS AMB AIGUA A JAPÓ

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=0HeUixe_Lpg#!

JOC EN FLASH

http://www.actiludis.com/wp-content/uploads/2009/03/ciclodelagua_infa002.swf


MÉS D'AIGUA

http://www.ceip-diputacio.com/CI%201r%20i%202n/MEDI/aigua.htm

SANT JORDI

PER TREBALLAR LA LLEGENDA DE SANT JORDI

http://www.petitaxarxa.cat/santjordi/llegenda/

CONTE DE SPC

http://www.edu365.cat/primaria/contes/contes_spc/jordi/jordi07.htm


TENIM DE TOT EN SUMBALOO


http://www.symbaloo.com/mix/santjordi1

domingo, 17 de febrero de 2013

viernes, 15 de febrero de 2013

LA PAU A L'ESCOLA 2013

Ja podeu veure la festa de la PAU amb les fotos de primer cicle.
Dessitgem que vos agrade.

https://picasaweb.google.com/112370753285917974988/16DeFebreroDe2013

CINQUÈ ESTUDIA LES LLAVORS







Els alumnes de cinquè estudien les llavors.Busquen informació i fan una xicoteta presentació digital per a explicar-la després al grup classe.La major dificultat és seleccionar i organitzar la gran quantitat  d'informació que hi ha a internet ,ja que disposen d'un carro d'ordenadors .

ESCRIVIM RECEPTES

Els alumnes de segon hem fet a casa amb l'ajuda dels nostres pares receptes de cuina.Hem posat els ingredients,el procediment ,els temps de preparació i fotos de nosaltres cuinant.Ens han quedat molt bé.

CONTINUEM PORTANT ANIMALETS A LA CLASSE DE SEGON


Aquesta vesprada hem tingut un animalet pelut a la classe.Ens ha fet companyia.

LES PLANTES SÓN ESSERS VIUS

A segon hem plantat semilles i tenim un raconet d'observació.

FEM TEXTOS I ELS IL·LUSTREM



Hem aprés que per a fer un text escrit primer fem un pretext oral,un esborrany ,corregir amb diccionari l'ortografia,la semàntica i tornar a escriure amb bona lletra per a fer un text escrit que es puga llegir bé.També és important il·lustrar el conte.

PROJECTE,UNITAT DIDÀCTICA,SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA,LLIBRE ......UN DUBTE OBERT.





A la nostra escola infantil treballa per projectes i primer cicle ha deixat a banda el llibre de medi per a poder treballar més lliurement.Parteixen de les preguntes sobre qué saben i qué volen saber sobre un tema.La diferència és que a infantil el tema el trien els xiquets i les mestres fan que parlant de caragols,girafes o lleons aprenguen les capacitats bàsiques lingüístiques i d'aprendre a aprendre.A primer el currículum està dividid per àrees,horaris i especialitats i aborden els temes del currículum de medi amb una metodologia lo més constructivista que poden.El nom per a mi no és el fet més important.El fet es que els alumnes participen del que volen saber i aprenguen a aprendre ,que coneguen que poden traure informació de molts llocs:llibres,internet,de les famílies,d'altres mestres....
Tenint un currículum mínim que complir no podem fer realment projectes que tal vegada ens portarien a interesos dels alumnes que poc tenen que veure amb els continguts de primer cicle que després Conselleria ens avalua en les proves externes.És difícil arribar a una metodològia única però si que estem intentant fer que els alumnes pensen,reflexionen,posen atenció i diversifiquen les accions per a no crear un pensamet únic i dirigit  i siguin ciutadans crítics i constructors del seu pròpi futur..Estem en el camí .Per tant treballen medi i les llengües a banda en un projecte basat en les noves tecnologies,l'ús de la PDI (que hi és a les cinc aules de primer cicle).Tal vegada podriem treballar per àmbits més amplis i fer un projecte que incloguera totes les àrees com a infantil però de moment no trobem resposta seguint la divisió d'horaris per a especialitats i àrees que marca la normativa per a primària.Anem fent camí .

CONCURS DE LITERATURA INFANTIL:SAMBORI



Aquest curs hem participat al SAMBORI.Les cinc classes de primer cicle vam veure amb la PDI com podem fer contes,elegint el lloc on passa,els personatges,les part d'un conte i els elements màgics per resoldre una situació de conflicte amb un programa on line que es diu KARPOOF.Vam fer dos contes cada classe amb la PDI i després cada alumne ha escrit un conte i també ha fet il·lustracions.L'escola ha seleccionat dos de cada aula i els ha fet arribar a l'organització comarcal del SAMBORI.Si passa algún conte a la fase següent ja vos anirem informant.Als alumnes seleccionats per l'escola els hem donat un diplometa per a la seua casa .Esperem que s'animen per l'any que ve.Realment la majoria dels contes tenien un bon nivell i ens ha sigut difícil avaluar quin era el que calia seleccionar.Al passadís de l'escola estàn penjats tots els contes no seleccionats.Els alumnes s'han motivat molt perquè el premi a més a més de material per a l'escola és un viatge amb la seua famíllia si son guardonats a nivell de la Comunitat.Ja tenim un passet!Moltes gràcies per el treball ben fet!

FEM UN REGALET PER A LES MONITORES DEL MENJADOR:UNS TOCADETS PER AL CAP



HEM FET AQUESTES TARONGES I LLIMES PER AL CAP AMB MATERIAL REUTILITZAT CINTES,PAPERETS I PLÀSTIC DE LES BOSSES DE PATAQUES .MIREU QUÈ XULIS!

EL MEU GAT MIS

Els alumnes de Maite d'infantil estàn estudiant els gats.Els he contat que jo tenia un gatet que es dia  MIS.Com tinc un vidio prou xulo he pensat penjar-lo en Picasa per a poder accedir més fàcilment .
Vos deixe l'enllaç i feu clic damunt.Vos potarà al vidio i torneu a fer clic damunt i voreu quin gatet.Jo el vaig criar amb biberó,em seguia a tots els llocs i es gitaba al meu costat quan estava malalta per la diabetes.Era carinyós com un gos .
https://picasaweb.google.com/lh/webUpload?uname=112370753285917974988

lunes, 11 de febrero de 2013

AVATARS I PERILL EN REDS SOCIALS.

http://www.manga.com/content/avatar-face-maker
HENS HEM FET UN AVATAR PER NO POSAR LA NOSTRA FOTO EN EL BLOG I HEM PARLAT SOBRE ELS PERILLS A LES REDS SOCIALS.
TAMBÉ ENS FEM AVATARS DELS SIMSON

http://www.simpsonsmovie.com/ride/


TAMBÉ AVATARS  DE NOSALTRES MATEIXOS.

http://www.clayyourself.com/

domingo, 10 de febrero de 2013

sábado, 9 de febrero de 2013

TOT SOBRE PROGRAMETES XULIS

He trobat aquesta pàgina  i he pensat de penjar-la per a que alguns pares que busquen formes d'enriquir el currículum horitzontalment puguen buscar eines fàclment.http://luz-tic.blogspot.com.es/2012/02/fotos-de-carnet-online.html

sábado, 2 de febrero de 2013