lunes, 14 de octubre de 2013

ELS DELEGATS 2013

MIREU QUE SUPERDELEGATS-
ELS DELEGATS PROPOSEN FER AQUEST CURS UN CONCURS DE PEL·LICULETES COM ELS ALTRES ANYS HAN FET FOTOS I QUADRES per aquest motiu penge aquest enllaç que ens informa dels passos per fer -la.
http://www.superpages.com/enlightenme/superthinkers/spanish/pages/movie.html

juga amb un estudi d'animació (és en francés però és  prou intuitiu)
i tot sobre educació de la comunicació a aquest altre enllaçhttp://jsanchezcarrero.blogspot.com.es/p/para-nins.html
les càmeres veuen el que veu el nostre ull http://www.youtube.com/watch?v=KUiemQTEOYQ#t=95

Els alumnes de logopèdia farem una peli amb aquest programa.


viernes, 11 de octubre de 2013

CORRELLENGUA 2013-14

El dilluns penjarem les fotos  a la web de l'escola però avui cal dir que ens estimem la nostra llengua i ens ho hem passat molt bé al pati .Mireu la meua cara,és l'espill de l'ànima.
MIREU EL ASSAIG


i la lectura de primer ....

GRÀCIES SARA,MOLTES GRÀCIES.

No té preu.Tenim una mestra de pràctiques molt carinyosa que ens ha ensenyat fotos del seu viatge a Burguinafaso.Ens ha anat bé per valorar tot el que tenim i que   no tenen els xiquets d'Àfrica.

jueves, 10 de octubre de 2013

UNITAT 3 EN BUSCA DE LA PARAULA MÉS BONICA DE TOTES

A PARTIR DE L'ÚLTIMA SETMANA D'OCTUBRE,QUAN JA HAN ACABAT LES FESTES D'ALMASSORA I EL CORRELLENGUA COMENCEM L'UNITAT TRES FINS A MEITAT DE NOVEMBRE.

Hi ha un bloc en català superbó que té els albums picasa associats amb molt de material ,la direcció a picasa és:
m jose martinezhttps://plus.google.com/photos/111295357234401611222/albums/5584661978421564721

També treballarem la castanyera:
https://www.youtube.com/watch?v=sshpaehePcs

http://www.petitaxarxa.cat/castanyada/

mil jocs de la castanyada a edu 365

http://www.edu365.cat/castanyada/
Hem treballat vocabulari dels fruits de la tardor:fruits carnosos i secs.Hem observat com la pell de les anous es seca .Núria ens ha portat anous del poble i damunt eren bessones.Què xules!
Els fruits ens agrada però no com sona la paraula SECS,SECS!!!!!


Volem parlar sobre les paraules que usem per parlar i per pensar i quina relació tenen amb els conceptes.Al seu nivell han de comprendre que la paraula gat no té perquè referirse al mateix i que depen de les experiències de les persones .Per reflexionar usarem aquesta imatge i el procés que volem que coneguem :ABSTRACCIÓ.
A més a més les conceptes es definèixen i podem trobar el sentit d'elles a un diccionari.Ens hem aprés la definició de volcà perque alguns companys de tercer cicle estudien els volcans en medi però la estratègia de fer-nos dibuixets per memoritzar la definició en val per a qualsevol altra paraula.
Mireu com ho hem fet.



També ens agrada com sona la paraula PÈTAL,ens fa gràcia perquè comença per pet i és algo que fa bona oloreta.Hem treballat els noms de les parts de les flors amb flors naturals.


També hem treballat vocabulari al voltant dels animals i hem fet una xicoteta explicació d'un d'ells aprofitant que els xiquets de la classe de Vero porten mascotes al col.legi.


HEM PENSAT SOBRE ELS MIJANS DE COMUNICACIO I QUIN ES BASA EN PARAULES I QUIN EN PARAULES I IMATGES.


Parlem diferent segons si parlem a la ràdio,pel telèfon o per la tele.Hem fet aquest vidio per reflexionar aquestes diferències.


Per jugar a gestionar les nostres emocions
http://www.elbosqueencantado.aecc.es/
http://urbanext.illinois.edu/conflict_sp/maria3.html
i el vocabulari per expresar-les


Organitzem les paraules per camps semàntics
 http://www.juntadeandalucia.es/averroes/carambolo/WEB%20JCLIC2/Agrega/Lengua/Campos%20semanticos/contenido/lc012_oa05_es/index.html

http://www.juntadeandalucia.es/averroes/carambolo/WEB%20JCLIC2/Agrega/Lengua/Campos%20semanticos/contenido/lc012_oa04_es/index.html

i el llenguatge no verbal
http://www.juntadeandalucia.es/averroes/carambolo/WEB%20JCLIC2/Agrega/Lengua/Lenguaje%20no%20verbal/contenido/index.html

i farem còmics per parlar i enregistrar la veu
http://www.genmagic.net/generadordefichas/fichasdelengua/fcontes2.html
i fer un còmic animat i te'l envien al teu correu electrònic
http://www.dvolver.com/moviemaker/make.html


contes d'emocions xulos
https://picasaweb.google.com/110706086449169926658
Quan sentim ira farem com els caragols:PAREM,PENSEM I ACTUEM DIFERENT.
Si ACTUEM IGUAL O CRIDEM no serem com el caragol.






PER BUFAR
http://www.youtube.com/watch?v=7i7r7jw7bgQ


I RESPIRAR
http://www.youtube.com/watch?v=-CZdUMtER6Y

PER REAXAR-NOS
http://www.youtube.com/watch?v=8TPsar2kGLs#t=105
http://www.youtube.com/watch?v=bPh5L3VtKHk

Per a pensar per a que necessitem parlar i aprendre pragmàtica
https://plus.google.com/photos/111295357234401611222/albums/5675579726500139569?banner=pwa

Per fer pràxies

xules i rat-penat
http://www.slideshare.net/tatati83/presentacin-praxies?ref=http://einesaudicioillenguatge.blogspot.com.es/search/label/Praxies

PER VOCALITZAR
http://www.youtube.com/watch?v=ufZnotWbCyI
http://www.youtube.com/watch?v=asBFZ7Gym5A






IMPOSTAR LA VOZ
http://www.youtube.com/watch?v=21EhG5hYDws

EJERCICIS DIARIS SOPLO
http://www.youtube.com/watch?v=jTftSlOyUxM

voz vibrada
http://www.youtube.com/watch?v=WU1AW31op2E
Per mirar absurdshttps://plus.google.com/photos/111295357234401611222/albums/5549743334822306033?banner=pwa

Per fer discriminació auditiva i escriure amb vocals.Hi ha algun alumne que diferència bé el so ,el discrimina en la paraula però sempre intercanvia les grafies .NO HO HAVIA VIST MAI així que intentem associar el so a la grafia pero recolçada amb aquestes imatges que es basen en la posició articulatòria i no en els noms significatius com han estat fent-ho aquests alumnes fins a aquest moment.Intentem arreglar aquesta disfunció.





Per conèixer les tradicions de Halloween
http://www.educa.jcyl.es/educacyl/cm/gallery/Recursos%20Infinity/tematicas/halloween/wanda_cast/about.html





Vam gravar una història de Halloween.


hem fet aquestes boletes per a la porta .Mireu que xules
Per decorar la nostra classe per a la festa de Halloween i gravar un text oral instructiu.Farem un dolç amb pasteta de sucre:









 
PER A FER UNA RECEPTA I EXPLICAR UN TEXT INSTRUCTIU ORALMENT FAREM AQUESTES LLEPOLIES AMB GALLETES ,FOUNDANT BLANC I NEGRE I UN PALET.










PER TREBALLAR VOCABULARI:



El mestre de segon ,Dani.ens ha fet aquest regalet amb una aplicació del mòbil.


També treballarem el conte "La bruixa i el gat".

 Inventarem el nostre i farem expressió oral amb aquestes targetes.





Per a pendre conciència sobre el procés de la respiració
http://www.youtube.com/watch?v=v_eAbkF2SXU&feature=player_detailpage
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=AX44gCGEi-U
http://www.youtube.com/watch?v=zeF1jPWRs-4
http://www.youtube.com/watch?v=pbjaRxl6A8I&list=PL3F1EAE2C757152CF

Totes les paraules estàn formades per lletres,que formen sil·laves .Per jugar amb lletres i sil·laves del nostre nom pintarem i conferirem noms amb aquestes lletres.


Per ordenar lletres i fer paraules
http://www.edu365.cat/infantil/llegir/lletra.swf

Per completar paraules
http://www.genmagic.net/lengua2/enom1.swf

Per posar la lletra fugada
https://picasaweb.google.com/mibibliotecadelogopedia/TABLEROSORTODIL#5549181361179052098

Per reflexionar paraula-síl·labes-fonemes/lletres.
comptar sil·labeshttp://www.edu365.cat/primaria/muds/catala/sillabes/index.htm


Ens farem el nostre pròpi comptador de sil·labes

També hem treballar amb la PDI la separació de paraules en el llenguatge oral i en el llenguatge escrit.

I HEM POSAT A DIFERENTS CISTELLES PARAULES AMB DR-FR-GR PENSADES PER NOSALTRES .

Paraules, tipus de paraules piadoses,malvades...que et fan mal http://www.youtube.com/watch?v=w2O8MusetDs#t=76
Paraules explicades en una enciclopedia interactiva.Altra forma d'explicar sense paraules
http://www.encyclopediainteractica.com/

Paraules macas
http://nofeusoroll.blogspot.com.es/2008/10/paraules-maques.html

 http://www.youtube.com/watch?v=UC1FbGcRALc    

Paraules que li agraden als nostres alumnes:

(farem un cartell i el penjarem açí)

de moment:DRAC sona fort ,ràpid i elegant.Farem aquest cap per decorar la paraula.


Palabra importante :rutina
http://www.youtube.com/watch?v=mzl33DR2rnM

Amb moltes paraules amb r hem fet aquest conte tan xuli.

i aprofitant cartes d'imatges aquest:

Per treballar la sintàxis amb targetes d'imatges
https://picasaweb.google.com/mibibliotecadelogopedia/SintaxisMarcMonfot#5450745441706299602

Salutacions i agraïments
http://www.youtube.com/watch?v=PX0O_ViE6Pc





 

ACUDITS
http://blogs.hoycinema.com/barbie/2007/07/20/chistes-escritos-ninos-y-ninas-aqui/


  
FELICITACIONS I DESITJOS.

Per a fer certificacions amb les paraules més boniques podem anar a la pàgina següenthttp://www.123certificates.com/school.php
PARAULES PER CENTRES D'INTERÉS.L'ESCOLA,LA ROBA,ELS ANIMALS...AMB ELS BITS D'INTEL·LIGÈNCIA I MATERIALS PRÒPIS.
I D'ALIMENTS PER A FER LA COMPRA


VOCABULARI PER CENTRES D'INTERES
http://weib.caib.es/Recursos/diccionaris_audiovisuals/diccionaris.htm
ANEM A JUGAR AMB LES PARAULES AL JOC PASSAPARAULA.
http://cpvaldespartera.educa.aragon.es/pasapalabras/conocimiento_medio_primaria1.swf

http://dpto.educacion.navarra.es/piki/juegos/pikipalabra/pikipalabra.swf

INVESTIGAREM  COM CLASSIFICAR PARAULES:PEL FONEMA QUE CONTE,PER COM COMENÇA,PER COM ACABA.....(CONCIÈNCIA FONOLÒGICA)
JUGUEM AMB EL FONODIL A PARAULES AMB UN SO DETERMINAT I FEM UNA FRASE AMB LA PARAULA QUE ENS TOCA EN EL JOC DE L'OCA SEGONS LES NOSTRES DIFICULTATS LOGOPÈDIQUES.

Per reflexionar sobre tipus de paraules:en singular-plural,en femení-masculí,i per la funció:substantius,adjectius,verbs i altres paraules que usem per parlar però no tenen sentit per elles mateixa(conjuncions,preposicions,articlespronoms...)

https://sites.google.com/a/xtec.cat/rdzereral/cm-i-cs-catala/gramatica

Per classificarles per el sentit poder ser sinónimes o antònimes:

ÉS POT JUGAR AMB LES PARAULES :ANTÒNIMS I SINÒNIMS.
http://www.tudiscoverykids.com/juegos/opuestos/


adjectius cartes cepe
https://picasaweb.google.com/mibibliotecadelogopedia/PRIMEROSADJETIVOS2CEPE

preposicions adverbis
https://picasaweb.google.com/mibibliotecadelogopedia/ELIKITPREPOSICIONESYADVERBIOS

https://plus.google.com/photos/111295357234401611222/albums/5237482320900520801

còmics per parlar
https://picasaweb.google.com/mibibliotecadelogopedia/ComicsHablar2
Els nostres alumnes han aprés amb el métode constructivista a partir de noms significatius però tenim dos alumnes que discriminen bé la a i la e però es confundeixen al escriure per aquest motiu anem a reforçar amb aquest abecedari més visual i amb el dibuix de la posició del òrgans per intentar solucionar aquest problema.
https://picasaweb.google.com/mibibliotecadelogopedia/ALFABETOFONETICO

A més a més les paraules s'accentuen .Encara que no aprenem aixó a logopèdia penge la pàgina per si voleu aprendre jugant.

http://www.genmagic.net/lengua4/pape1c.swf

i també s'han d'escriure amb unes normes ,però aixó tampoc ens correspon a logopèdia.Com se que voleu aprendre molt vos penge aques ellaç.

http://www.edu365.cat/primaria/muds/catala/ortografia/index.htm

A més a més amb paraules fem frases i algunes tenen un sentit doble

http://www.magarciaguerra.com/wp-content/fotos/modismos/manual-de-modismos.pdf

http://www.ceipjuanherreraalcausa.es/Recursosdidacticos/QUINTO/Lengua/U11/1101_02.htm



Per finalitzar l'unitat anem a fer un concurs de la paraula més bonica del mon i cal fer una cartolina tamany a4 intentant mostrar plàsticamentr el sentit de la paraula que volem presentar al concurs.Data límit divendres 25 d'octubre.

Amb les paraules podem jugar i fer poesies molt boniques.
http://www.edu365.cat/infantil/poesia/natural/01estac.htm


encara que no fa caloreta estem a la tardor i anem a jugar amb aquesta paraula tan txula TARDOR

http://www.highlightskids.com/media/kids/highlightskids/import/Magazine/Oct07/h1magazineFlashObjects/oct07_LeafCreatures.swf

També hem pensat que hi ha trocets de paraules que es junten per davant i per darrere per canviar el significat.de més majors,sabrem que es diuen sufixes i prefixes.Hem jugat amb les paraules desfullar,descarregar i despistar.




Per quasi finalitzar hem gravat contes que ens hem anat inventant segons les cartes que a cadascú ens han tocat d'un joc on hi ha escenes,personatges i elements màgics .