miércoles, 29 de enero de 2014

TREBALLEM LOGOPÈDIA AMB QRs JA!


He seleccionat algunes pàgines interessants que ja hem treballat alguna vegada en el blog i he generat uns còdics qr amb el generador que tenim com a ferramenta al blog per fer una presentació que es pot enviar per correu als pares dels alumnes d'al per facilitar el treball amb els seus fills a casa i per tenir informació sobre què està treballant a l'aula de logopèdia.Ho posarem també a la porta de l'aula d'AL per a que els pares puguen llegir les direccions amb els seus telèfons mòbils o amb les tables de l'escola.A més a més és interessant començar ja la cultura de compartir a la xarxa ja que el treball que nosaltres hem fet pot ser profitós per a altra logopeda.

https://docs.google.com/presentation/d/1ygL-2_mB_Qy6R3Hxlkpo8pDLthHZ6zkreO-yeRLYV7k/pub?start=false&loop=false&delayms=3000

domingo, 26 de enero de 2014

TEATRE D'OMBRES

Com que tenim el projector és molt fàcil fer teatre d'ombres.

GUANYADORES UNITAT CONCURS DE LA VEU

Les guanyadores del concurs de la veu de l'aula de logopèdia !

COMPAREM ELS VERBS EN CASTELLÀ I EN VALENCIÀ

Hem estat adonant-nos de les diferències entre castellà i valencià .Hi ha verbs molt pareguts ,a vegades exactament iguals però altres vegades no es pareixen en res.Ens agraden alguns més en valencià com guarnir ,ens sona millor que decorar.Altres ens agraden més en castellà ,ens sona millor besar en valencià que és essa sonora que besar en castellà que és essa sorda i a vegades fem regulars verbs que no ho son.Ens ha agradat molt aquesta activitat sobretot els que son iguals .

LA NOSTRA LLENGUA

Ens hem mirat la nostra llengua i el fre per pensar perquè ens costa avegades fer les pràxies i que ens vibre i faja cas.A vegades pensem que és fàcil fer un moviment amb ella però ens adonem que no és tan fàcil quan li falta vibració o mobilitat.Per aquest motiu ens hem compromés a fer els ejercicis també a casa abans d'anar-nos al llit.


El fre és un tel de la llengua que es marca quan la pujem .A vegadesés massa curt i el metge el talla un poquet,altres és massa ample i fa que la llengua no tingui mobilitat si no es fan pràxies específiques.Hem vist una imatge d'internet per veure com és un fre curt d'un bebe i com es soluciona fàcilment.

També hem buscat a  http://www.diccionari.cat/lexicx.jsp?GECART=0082710i hem vist alguns significats que tenen amb la llengua com element de la frase feta.

llengua
 
[s. XII; del ll. lĭngua, íd.]
 
f 1 1 ANAT ANIM Òrgan musculós dels vertebrats, revestit d'un epiteli sensorial i situat a la cavitat bucal, entre els arcs dentaris; té les estructures del gust i realitza funcions importants en la succió, la masticació i la deglució dels aliments i en l'articulació dels sons.
  
2 ENTOM Hipofaringe.
  
3 treure la llengua (a algú) Fer-li llengotes, mostrar-li la llengua, projectant-la fora de la boca.
 
2 1 La llengua considerada com l'agent principal de la paraula, ús de la llengua en parlar. Ja fa dues hores que fan córrer la llengua. Frena la llengua, noi! Li vaig dir de tot el que em va venir a la llengua.
  
2 anar a llengües de la gent (o de tothom, o de tot el poble, etc.) Ésser objecte de comentaris, murmuracions, generals.
  
3 anar-se'n de la llengua Dir alguna cosa que convenia callar.
  
4 ésser fluix de llengua Ésser bocafluix.
  
5 estirar la llengua (a algú) Provocar-lo amb habilitat a parlar sobre coses que altrament callaria.
  
6 haver menjat llengua Expressió usada per a indicar que algú xerra molt. Només parla ell, avui: sembla que hagi menjat llengua.
  
7 llengua! Expressió amb què hom posa en dubte que un altre sigui capaç de fer allò que diu, especialment com una provocació perquè ho faci.
  
8 llengua d'escorpí (o de serp, o de ganivet, o verinosa, o esmolada, etc.) Mala llengua.
  
9 mala llengua Propensió a la maldiença. Si té tants enemics és per la seva mala llengua.
  
10 mala llengua Persona maldient, que té una mala llengua. És un mala llengua. Segons males llengües, estan a punt de divorciar-se.
  
11 mossegar-se la llengua Reprimir-se per no parlar.
  
12 no tenir llengua (o haver perdut la llengua, o haver-se empassat la llengua, etc.) Expressions usades quan roman callat algú, especialment un nen, que hauria de respondre a una pregunta, dir alguna cosa. Apa, contesta: que no tens llengua?
  
13 no tenir pèls a la llengua Dir les coses clares, sense eufemismes.
  
14 tenir a la punta de la llengua (un nom) Estar a punt de recordar-lo i no acabar-ho d'aconseguir.
  
15 tenir llengua (a algú) Parlar-li sense intimidar-se, sense respecte, amb irritació, etc.
  
16 tenir molta llengua (o tenir la llengua llarga, o ésser llarg de llengua) fig Ésser un llengut.
 
3 Informació, notícia que hom dóna o rep. Donar llengua d'alguna cosa a algú. Tenir, haver, llengua d'alguna cosa.
 
4 1 Cosa que té forma de llengua. Una llengua de foc.
  
2 llengua de glacera GEOMORF Part de la glacera de tipus alpí que s'inicia en el circ glacial i acaba en zones a les quals la velocitat d'avançament de la llengua resta compensada per la velocitat de fusió del glaç.
  
3 llengua de terra Tros de terra estret i llarg que avança endins del mar, d'un llac, etc.
 

ENS FEM UN THAUMATROPE

Cap a 1825 va sorgir un senzill dispositiu anomenat Thaumatrope, constituït per un disc amb dues cordes lligades en dos extrems. A les dues cares del disc es pintaven imatges diferents; en fer-lo girar amb la corda les imatges es sobreimpressionaven a la visió. Per exemple, si en una cara havia un ocell i a l'altra una gàbia buida, en girar el disc l'ocell semblava estar engabiat.
Aquesta setmana última de gener anem a fer-nos una d'aquestes joguines òptiques. Aquesta joguina té un nom molt difícil per als alumnes de logopèdia i li direm només joguina màgica.


 



UNITAT 11 PARLEM DE PAU I SOMNIS

Farem les pràxies pacífiques que ens diu el colom de la pau
http://www.youtube.com/watch?v=hSnjB8_FXRQ

Per parlar del treball en equip aquesta setmana que celebrarem el dia de la pau mirarem aquest vidio i farem la nostra pel·liculeta .
http://www.youtube.com/watch?v=JLJAe2spxpk
Ala festa de l'escola penjarem els nostres somnis.A l'aula de logopèdia parlarem dels nostres somnis ,de la fantasia i de la realitat,de l'esforç i sobre què tots som capaços.
També farem un cartell amb les pautes per a disfemia i jugarem a parlant seguint cadascuna de elles.
https://plus.google.com/photos/111295357234401611222/albums/5244040488029023185?banner=pwa

Com ja hem vist altres vegades trobar recursos a la xarxa és molt fàcil amb symbaloo .Mireu aquest el farem servir per a treballar la pau.
http://www.symbaloo.com/mix/diadelapau


intentarem comprar aquesta col·lecció per a l'escola perquè és preciosa:
  "¿Qué sientes?" de Violeta Monreal, editats per Gaviota.

sábado, 25 de enero de 2014

QR DEL NOSTRE BLOG

Hem anat investigant i ens hem fet el nostre qr per al blog.

http://www.qrcode.es/es/generador-qr-code/?language=es clicant a l'enllaç hi ha un generador de qr molt fàcil d'usar.

ENS FEM UN FENAQUISTOSCOPI

El fenaquistoscopi (del grec phénakistiscos (enganyar) i scopein (examinar, mirar)) va ser la primera joguina òptica que permetia reproduir el moviment d’una imatge. Es basava a l’efecte de la persistència de la visió o persistència retiniana i va ser inventat simultàniament el 1831 pel físic belga Joseph Plateau i pel matemàtic i inventor austríac Simon Ritter von Stampfer .
L’aparell és compost per un disc giratori de cartró, un amb una sèrie d’escletxes o ranures equidistants i una sèrie de dibuixos que descomposen les fases d’un moviment a una de les seves cars. L’espectador es posa devant d’un mirall i col·loca les imatges de cara al mirall de manera que en en fer girar el disc i mirar a través d’una ranura s’obté la il·lusió de les imatges en moviment. La separació entre les escletxes fa el paper d’obturador de manera que la imatge retinguda al cervell pot unir-se amb la imatge següent del disc, donant sensació de moviment quan el cartró gira a una velocitat adequada.

LES TITELLES ENS AJUDEN A MILLORAR LA PARLA

Avegades pareix que sempre estem jugant però cal saber a que i perquè és juga.Molts alumnes tenen vergonya a parlar i les titelles son una ferramenta perfecta per fer que parlen.Per aprendre a parlar cal parlar i voler aprendre a millorar la parla.Sempre que fem una activitat després la gravem i la publiquem al blog.Encara que hi haga errors.Per exemple a vegades en un conte en valencià diuen paraules en castellà.No passa res quan tornem a escoltar el que hem penjat reflexionem sobre les errades i aixó ens ajuda a esforçar-nos per parlar millor.A lguns no ho entenen i poden pensar que quina és la rao de penjar una activitat que no és totalment correcta .Nosaltres,els alumnes i jo hem decidit que els errors ens ajuden a millorar i en un parell de ocasions on els alumnes s'han sentit avergonyits no ho hem penjat .
Tenim titelles de la Conselleria i tenim titelles que ens fem nosaltres .


JA TENIM MÉS DE 300 ENTRADES I QUASI 10.000VISITES

Gracies a una companyera,EMI,d'infantil que fa dos cursos uns ens va ensenyar a algunes companyeres a fer un blog hem pogut mostrar fora de l'aula el que fan els alumnes amb molta il·lusió.Per aquest motiuELS ALUMNES I LES MESTRES de NEE(PT i AL) volem donar-li les gràcies
MOLTES GRÀCIES EMI !

CARMINA I LES NADALETES

Mireu que boniques queden les nadaletes .Son del nostre hort.Alegren i fan molt bona oloreta.A Carmina li agraden molt .

ELS NINOTS DE PLASTILINA PER AL CURTMETRATGE









Amb la nintendo vam fer  la pel·lícula .


LES VOCALS










Per reforçar les vocals i la transcripció del so a la grafia hem fet aquest joc de repetició i després fixes per rodejar-les.Tamé aquestos núvols de grafies .





CURTMETRATGE:L'ELEFANT DE COLORS


Audio recording software >>

Escolteu aquest conte que hem preparat per treballar la tolerància i la pau.Ens ho hem passat superbé pintant-nos les mans amb pintura  de dits.És una altra experiència dins del projecte de curtmetratges.
I també ens hem pintat de dracs i hem anat espantant als companys per l'escola. Aquesta activitat l'hem feta perquè molts alumnes de logopèdia son molt vergonyosos.




domingo, 19 de enero de 2014