lunes, 26 de mayo de 2014

AGRAÏMENTS

UNA IMATGE VAL MÉS QUE MIL PARAULES NO?

THAT'S ALL FOLKS!

Per a treballar la disfemia anirem a
http://tartamudesa.blogspot.com.es/
Motivarem als alumnes amb aquests personatges famosos



Per a millorar la dicció hem fet uns ejercicis molt divertits.
Hem llegir un text curt de quatre formes:
1 posant un llapis recte apretant les comisures dels llavis
2 agafant amb els incisius una palleta
3 amb un tapó
4 exagerant la vocalització
Per concloure hem llegit el mateix i hem observat que es comprenia molt més el que llegiem.


Per treballar la disfemia també treballem el ritme vocal i amb instruments.
mireu que xulo!
Pupi hen ajuda a treballar les emocions amb els tres botonets que té a la panxa.
Nosaltres juguem amb Pupi a ordenar frases,síl·labes...amb la PDI.

UN POQUET DE POESIA


Poemes boníssims
Recull de poemes presentats en quatre blocs: bestials (animals), naturals (elements de la natura), boníssims (aliments) i de Nadal. Els poemes es poden escoltar, llegir i imprimir i van acompanyats d’una petita animació. Entre els autors destaquen Miquel Martí i Pol, Josep Carner, Miquel Desclot, Lola Casas…
http://www.edu365.cat/infantil/poesia/menu_ani.htm 

AVALUACIÓ DIGITAL JUNY

Per avaluar aspectes morfosintactics digitalment sense papers.


http://www.cpraviles.com/materiales/PruebaEvaluacionMorfosintactica/html/docs.html

http://web.educastur.princast.es/proyectos/lea/index.php?page=material-de-evaluacion
y modelos de programación
http://web.educastur.princast.es/proyectos/lea/index.php?page=modelos-de-programacion

EL CARAGOL I L'HERBA DE POLIOL

Anem a treballar el conte el caragol i l'herbeta de poliol per fer-ne una pel:lícula amb la tablet
http://www.youtube.com/watch?v=Zc2mBfb4Puc
Aquest conte va bé per a logopèdia ja que l'estructura de les frases és molt repetitiva i va bé pels alumnes de retard de llenguatge perquè les repeticions els dona seguritat .
Per fer el cartell hem fet aquest dibuix on posarem les cares de tots els autors de la nostra pel·lícula.

viernes, 9 de mayo de 2014

PERSONATGES DE LLEGENDA

Volem fer una llegenda d'Almassora i hem estat fent els nostres personatges .Mireu què xulos !






domingo, 4 de mayo de 2014

UNITAT JUNY ENS AVALUEM



Primer parlarem sobre les funcions del llenguatge i xarrarem sobre com hem treballat cadascuna d'aquestes funcions durant el curs posant al costadet un gomet de color verd si pensem que hem millorat aquest aspecte i roig si pensem que no ho hem treballat o millorat.
Halliday (1975) distingue y define siete funciones básicas del lenguaje :


Després anirem omplint el nostre registre d'activitats per avaluar el nostre progrés  

treballem els sentits 

Treballarem els acudits perquè no saben i es important per tenir relacions socials a l'estiu
i deixem aquesta pàgina on hi ha moltíssims recursos per l'estiu.(si voleu entretindrevos)

També veurem aquest vídio per a que els alumnes majors de l'aula de logopèdia aprenguen a fer una presentació d'un tema que els agrade

Farem un poc de màgia i escoltarem el conte  la màgia d'Oriol
http://childtopia.com/index.php?module=home&func=coce&myitem=magia&idioma=cat&idphpx=cuentos-infantiles
Fes aquest test i veuras el teu temperament

Baixarem lletres per fer un cartell pel passadís d'aquesta direcció
http://www.ohmyalfabetos.com/2013/09/alfabeto-de-hadas-para-colorear.html

Per estructurar les frases
http://carlessp.herobo.com/matriusfrasestaller/
El material en si és una aplicació web en la qual l'alumne ha de col·locar (i verbalitzar), unes targetetes en relació als subjcetes, al verb a a un complement. Com veureu, s'hi treballen oracions amb predicats diferents (sintagma nominal amb o sense determinant, sintagma preposicional amb la preposició "de" i sintagma preposicional amb la preposició "a").
Com passa habitualment, recomanem fer servir el navegador Google Chrome, el podeu descarregar aquí.
, ,
 :







Aquí teniu un material en línia que serveix per treballar uns tipus d'oracions molt concrets: les oracions coordinades, les oracions disjuntives i les oracions distributives. Sembla complicat però és molt senzill:
Hi ha un ninot de neu que desitja menjar alguna cosa i, en conseqüència, demanarà el que vol. La gràcia és que podrà demanar el menjar de tres maneres:
  1. Coordinadament: "El ninot de neu vol això i allò".
  2. Disjuntivament: "El ninot de neu vol això o allò".
  3. Distributivament: "El ninot de neu no vol ni això ni allò".
Per completar l'activitat caldrà deixar sobre la taula l'aliment o els aliments que desitja el ninot i, per comprovar si s'ha fet bé, hem de clicar sobre el barret de cuiner que vola per la pantalla.
L'activitat està optimitzada per una pantalla de 1024 * 768 píxels (la resolució de l'Ipad 2) però pot funcionar amb la majoria de pantalles de tablets i ordinadors. Penseu a fer servir un navegador compatible amb WebKit (Safari o Google Chrome).
amb chrome s'obri bé
http://carlessp.herobo.com/ninotneu/

Per relaxar-nos
http://www.youtube.com/watch?v=EXui1fXb5Mw
Per estar feliç
https://www.youtube.com/watch?v=M4mFM3OhO_w
Treballem l'entonació en valencià
Aquest material és bo però és en castellà
https://plus.google.com/photos/109654410610653624961/albums/5586739267133091953

Y treballarem les rimes
https://plus.google.com/photos/109654410610653624961/albums/5586010544539498129?banner=pwa

I atenció
https://plus.google.com/photos/109654410610653624961/albums/5519098671348333793/5519098891601926530?banner=pwa&pid=5519098891601926530&oid=109654410610653624961
I posar la part que falta


http://www.genmagic.net/habilidades/capcosc2.html
retahilas
https://picasaweb.google.com/MaestrosAyL/RETAHILAS#5437682946114509090

rodolins amb l'abecedari
https://plus.google.com/photos/107667365391722481376/albums/5527112192146846113?banner=pwa

què és una llegenda
https://espanol.answers.yahoo.com/question/index?qid=20111006190650AATWWSw

 http://ca.wikipedia.org/wiki/Llegenda
https://estudixevidom.wordpress.com/2010/05/04/llegenda-catalana-personalitzada-les-4-barres/#jp-carousel-717
una nota que es deia la
http://euterpesspiritus.net/?p=1480&lang=CA#more-1480
llegenda d'un home que jugava en una corda
http://euterpesspiritus.net/?p=1463&lang=CA

auca dels gegants
http://www.youtube.com/watch?v=ytEvi3nza_I#t=10
estudiar leyenda entre niños y compartir
http://www.youtube.com/watch?v=W8smmKzwSOg
la leyenda del atrapasueños
http://docenteslibresmdq.com/2014/02/28/la-leyenda-del-atrapasuenos-y-como-hacer-el-tuyo/
diferencias entre cuento y leyenda
http://www.slideshare.net/a09jmeneses/diferencias-mitos-cuentos-y-leyendas
personajes de leyenda
http://www.slideshare.net/1marivalle63/personajes-y-criaturas-de-leyenda-3349634

Fem la nostra llegenda

http://myths.e2bn.org/create/
Estem quasi a fi de curs i tenim que treballar molt més pragmàtica .Aquest son uns quants recursos prou bonsdel blog audiciontierno.

Crearem la nostra llegenda i la penjarema la xarxa
per descriure als personatges

http://contenidos.proyectoagrega.es/visualizador-1/Visualizar/Visualizar.do?idioma=es&identificador=es-ar_2008121713_7960160&secuencia=false#
http://avenscorner.com/flashgamepage.aspx?gameurl=comic%2Fcomic&title=Free+Preschool+Online+Games+-+Create+Your+Own+Cartoon+Strip

Per fer el nostre personatge de llegenda
 http://www.buildyourwildself.com/


cuentos para conversar
http://www.cuentosparaconversar.com/edex_cast.htm

per treballar cuentos

http://www.pinterest.com/source/bdfromars.canalblog.com/
A vegades pareix que els costa escoltar i tenir atenció per aixó treballarem l'escolta en aquest audiocontes ,alguns tenen activitats i altres les farem orals nosaltres:
https://sites.google.com/a/xtec.cat/rdzereral/entreteniments/escolta


CREACIÓN DE HISTORIAS SOCIALES. Recurso interactivo para trabajar la anticipación: conversación, expresar experiencias, pedir ayuda, iniciar una conversación y resolución de problemas.

EL LIBRO DE LAS EMOCIONES. Recurso digital del proyecto Agrega para trabajar la identificación de emociones relacionadas con las situaciones que las provocan.
EXPRESIÓN DE SENTIMIENTOS MEDIANTE EL CUERPO. Recurso interactivo para visualizar diferentes formas de expresar emociones. Contiene un simulador para construir expresiones con opción para imprimir el trabajo realizado.


TRASTORNOS CUALITATIVOS DE LA ANTICIPACIÓN. Recurso interactivo para el desarrollo de la anticipación de situaciones o eventos.





mi mundo en palabras de La caixa



y symbaloo decatalà castellano
http://www.symbaloo.com/mix/primerciclecat-cast

Per educació audiovisual: