martes, 17 de febrero de 2015

UNITAT 11 :PRAGMÀTICA I ALTRES COSES

Aquestes dos setmanes entre Carnestoltes i Magdalena treballarem pragmàtica i continuarem en el treball específic dels rotacisme i el signatisme (S/c/z),respiració,pràxies,comprensió i expressió i textos orals...)
Hem aprés a tapar amb la llengua l'arcada de dents superiors per a des d'aquesta posició fer la r fluixa. També hem fet llistats de r fluixa i forta.

Podeu veure que hi ha paraules de diferents idiomes.No ens pareix mal perquè el so és el mateix r fluixa o dèbil .

Anem a crear històries amb el projecte Agrega.
Molts alumnes d'al tenen dificultats pragmàtiques:
(els costa anticipar com iniciar una conversa amb un company ,com mantindre l'atenciò d'altres companys,usar formules de cortesia...)

Anem a usar aquesta pàgina per crear històries http://agrega.educa.madrid.org/visualizador-1/es/pode/presentacion/visualizadorSinSecuencia/visualizar-datos.jsp

http://www.juntadeandalucia.es/averroes/carambolo/WEB%20JCLIC2/Agrega/Lengua/Normas%20de%20cortesia/contenido/sd15/oa_00/index.html

saludar i altres accions http://nea.educastur.princast.es/repositorio/RECURSO_ZIP/1_ibcmass_u01_comunicacion/index.html

per aprendre a buscar significats i sinónims.

http://lexicoon.org/es/pragmatica


Per treballar la r

http://www.actiludis.com/?p=30154

Tenim que anar fent els informes d'avaluació del segon trimestre .
El temps passa tan apresa com dia el nostre amic d'Alicia,el conill que dia "Llego tarde,llego tarde...." de l'unitat d'Alicia en el Pais de les maravelles.

Recordem la importància de la vibració de la llengua
https://www.youtube.com/watch?v=djKlftPkWbo
Recordem els conceptes sonorshttp://www.conaculta.gob.mx/multimedia/Exploradores/index2.html
cuentos para hablar
https://sites.google.com/site/recursosprimercicloprimaria/los-animalitos-del-bosque-conocen-a-la-ardillita

Tornarem a treballar les llegendes i com el curs passat coneixerem a Bufanúvols,Arrancapins i la mitologia de Castelló.Investigarem i ens inventarem un nano d'Almassora.Farem el cap aprofitant les disfresses de galleta d'aquest curs que hem fet per a Carnestoltes.

 Recordem i busquem l'unitat 15 de març del curs passat.

UNITAT 15:TOMBATOSSALS I BUFANÚVOLS

Tombatossals

Jaha passat Magdalenai Falles 

descriurem imatges i expressarem sentiments al voltant de les tradicioms.



i hem treballat un conte que vaig fer jo sobre  les pràxies i  onomatopeies de la fira.


També hem treballat les pràxiesamb un recurs pròpi que vaig fer quan treballava de logopeda a l'PE de Castellò





domingo, 15 de febrero de 2015

UN POC D'INFORMÀTICA :Memòria

Moltes de nosaltres no hem naixcut envoltades d'informàtica.Els nostres alumnes saben molt més que nosaltres de molts conceptes informàtics.
Jo tinc dos fills informàtics i es riuen moltes vegades de la meua incapacitat per comprendre alguns conceptes .Vull posar moltes apps a la tauleta i no poden cabre .Per aquest motiu he investigat sobre les unitatats informàtiques.Mai se si és més gran KB o MB?
Un CD té 800MB,en un DVD cap molt més 4.700MB,les memòries de llapis xixotetes que portem son de 8 o 16 GB i el meu disc extern portàtil de 300 GB,la tauleta d'escola té una memòria interna de 0'99GB,una USB de 12'81GBi una miniexterna de 1'90 GBper tant un total de 15GB.
Per tant és quasi com els pens xicotets que posem a l'ordinador i no podem pensar que ens caben apps com si fora la memòria externa .Ho compreneu companys?.Al menys amb aquesta tauleta no podem posar moltes apps.
A més a més és millor instal·lar des de la tablet perquè podem elegir usar la targeta de 12 i si ho fem desde l'ordinador no.

ASPPS 6.SOUND METER i CARICATURES



Per adonar-se del nivell de sons d'una escola necessitem mesurar el so i aquesta setmana ho farem amb aquesta apps .Ocupa 6'5MB
Quan instal·lem l'app  s'obri una pantalla i podem veure dos mesures ,per intervals o amb una gráfica.

Aquesta aplicació està molt bé per anar per els llocs de més soroll de l'escola i anar fent captures dels nivells.Podem reflexionar i pensar mesures per minvar el soroll.Cal reflexionar que quan el nivell de so base és elevat els alumnes pugen el to de veu sense adonar-se i és un dels elements a controlar sobre tot en els alumnes disfònics.

De poc serveix que ensenyem com tenir cura de la veu si després el context escolar és massa sorollós.

Investigarem aquesta setmana quin és el nostre nivell de soroll amb les tauletes digitals i aquesta aplicació.La valorem amb un 8 ,és fàcil i pràctica.També podem usar-la per controlar el to de veu dels nostres alumnes de logopèdia i dels companys mestres en la seua aula.
Treballarem el conte silencín i sorollós que vaig inventar quan treballava a alta escola.

Podem fer un mural sobre objectes sorollosos i silenciosos i reflexionar sobre aquesta informació marcant en quin nivell estem en el col·legi.
Amb una app per fer caricatures podem anar variant tots els elements d'una cara per fer-nos la nostra caricatura (més pareguda a nosaltres) per poder fer una descripció oral després.La aplicació està bé però no hi ha massa varietat i és difícil que ens pareguem molt però val com a excusa per a que els alumnes tinguen la necessitat de parlar i usar el vocabulari adeqüat:la front més amla,el nas més xicotet,el cabell més llis....

Aquesta sóc jo segons els meus alumnes.Gràcies per veurem tan jove !!!


sábado, 14 de febrero de 2015

APPS 5: VoCABULARI:t educativas i spelling spanish.

Aquesta app ena ha agradat molt ,primer tries quin camp semàntic vols treballar;fruites,instruments...despres pots escoltar el nom de cada element associat a la imatge,després escoltes i repeteixes ,graves la veu dels alumnes i s'escolta la veu de la app i també la dels alumnes.L'última opció és un joc de memòria per parelles on també s'escolta el nom.Li donem un 9.
Ocupe 764KB per aixó quan l'has gastada alguns dies la desinstal·les abans de posar altra .
L'únic que és en castellà i no envalencià però de moment hi ha poques en valencià i aprofitem les millors del que hi ha en aquest moment.


 





També està molt bé per als alumnes que inicien la lectoescriptura spelling spanish .Té tres possibilitats:ordenar lletres per formar la paraula,llegir imatge i nom (però és interessant perquè totes les paraules tenen l'article davant) i llegir i associar triant entre 4 imatges.
Aquesta ocupa 2'55 MB ,que és la dècima part que ocupa youtubbe (18'85MB)en la tablet,es a dir,ocupa poquet.

CARNESTOLTES AL MENJADOR

Al menjador de l'escola van celebrar Carnestoltes amb el musical de Ratattoui .



domingo, 8 de febrero de 2015

4 MÉS APPS ANDROID PER A LOGOPÈDIA

Aquest mes investigarem com fer material de logopèdia en una pàgina que es diu interacis.

També farem frases i les reforçarem amb pictos amb la pàgina:
http://www.pictotraductor.com/

Per a buscar apps per a logopèdia :
primer anem des,es a dir,cliquem damunt de
i busquem
on posa cerca posem un àmbit de logopèdia per ejemple veu i en eixen moltes apps com
fem un clic sobre la que ens parega interessant .S'obri una fulla informativa que explica la aplicació.Si ens agrada i és gratis cliquem damunt d'instal·lar i si tenim prou espai de memòria s'intal·la a la tablet.Molt de compte perquè cal dir en quin dispositui vols intal·lar .Jo alguns no m'he donat compte i son només per a telèfons i no ho posa a la tablet .Ja ,ja ,jaaa pareix fàcil però per a una mestra sense formació i a la meua edat no és fàcil aprendre ,passet a passet.
Per fi vaig instal·lar a la tablet la primera de veu VOICE WITH ME.

Es tracta que el alumne parla i es grava la veu.
Quan toquem aquest micro comença a gravar i el micro meneja la boqueta.Quan tornem a tocar-ho es guarda .
Després es pot posar efectes,veu de robot,de fantasma,de xiquet.....
Els agrada i es pot treballar el ritme,la vocalització....Si el xiquet no parla clar no s'escolta ni en veu normal.M'agradat prou i a ells també.Es pot gastar per les disfonies però també per a les dislalies.

Hi ha moltíssimes apps de veu


Algunes apps molt xules però que són de pagament.No podem usar-les a l'escola pùblica com són:

També per aprendre a llegir i de pagament

La primera ens aniria molt bé perquè  hem fet el musical d'Alicia però no podem comprar-la.
La segona és interessant per crear contes però també és de pagament.
Algunes apps d'Android bones son:
Sígueme és una app per alumnes amb moltes dificultats com autistes ,aspergers o de trastorns generalitzats .És massa simple per als meus alumnes de logopèdia de RSLLenguatge.
Pots triar en les diferents portades jocs de vocabulari o vídios per saber el concepte d'ordenar i el vocabulari bàsic de diferents espais.Jo l'esborrada de la meua tablet però pot ser adeqüada per aules CIL o Centre Específic.




Aquesta està bé per a jugar al joc de tota la vida amb els punys pedra,paper ,tissores.Ix aquesta pantalla si encertes ix una cara contenta ,si t'equivoques ix una careta trista,
Està bé per treballar la lògica i atenció.







Aquestes aplicacions són un enganyabobos,hi ha 30 lliçons i només deixen lliures dos després si vols continuar les tens que pagar.Com que és en castellà i a més a més lletra a lletra no ens interessen .
Educaplanet té moltes altres apps però amb aquesta proporció 2/30 no ens val la pena instal·lar-la ,a més a més necessita molt espai de memòria i la nostra tablet tampoc ens deixa.
Aquesta aplicació està revisada des d'aquest febrer ,és actual i de la empresaPEQUELANDLABS

SPELLING SPANISH és divertida ,gratüíta i ens ha agradat .



També poder trobar-ne moltes a una web molt interessant en català.
http://www.appspernens.cat/

http://www.appsencatala.cat/index.php/qui-som
I PODEM TROBAR MOLTES APPS PER A sANT jORDI
http://www.appsencatala.cat/index.php/component/search/?searchword=SANT%20JORDI&ordering=newest&searchphrase=all&limit=20

PROBLEMES AMB LES APPS DE LES TABLETS

Aquestes apps estàn bé però he descobert que no depen tant de la qualitat de les aplicacions.El bon funcionament depén més de la qualitat de la tablet i de la seua capacitat de memòria.
A la tablet de classe HANSPREE encara que jo li compre una targeta micro per posar-la dins només té la capacitat tant xicoteta que abans d'intal·lar una aplicació tinc que esborrar altra.
No és el que jo esperava!!!!!Tanta tic i tens que comprar un ipad o una tableta Android però bona.

De totes formes com el que tenim és el que tenim....i gràcies anirem provant una darrere d'altra.Hui hem provat una de sons d'animals i altra de vocabulari.
La de vocabulari s'ha intal·lat al meu telèfon.Cal tocar l'element que no pertany a una categoria de paraules.El dels sons d'animals ens ha sorpés amb sons no habituals com el del eriçó o el suricato i a més a més està en català.




Altre problema importantíssim per a gent que no som uns cracs en informàtica ,només mestres aprenent com usar les apps,és que és superfàcil instal·lar apps des de el nostre compte de la play store però quan ja volem esborrarla no podem des del mateix lloc .Al clicar damunt de la app on diu instal·lat no ens dona cap opció de llevar-la.
Tenim que saber en quin dispositiu la vam instal·lar i fer-ho des de el dispositiu.No pareix que siga normal fer i no poder desfer des de l'ordinador .Ara mateix en la meua llista d'aplicacions tinc més de 70 quan la realitat és que només tinc unes 20.No les esborra de la llista i sí de la tauleta.
Vaig a fer un curset al Cefire de Castelló i espere que algú puga ajudar-me.