miércoles, 28 de diciembre de 2016

ELS ALUMNES DE TERCER CICLE I ROALD DAHL GO

Els alumnes de tercer cicle estan llegint llibres de Roald Dahl .Les mestres estan encantades perquè els alumnes no volen para de llegir i els emociona .
He trobat aquesta informació d'un joc com el típic de Pockemon go però basat en l'autor.Aquest segon trimestre madurarem la ideaamb els tutors del cicle  i veurem si podem fer el mateix  però en valencià.

http://www.rauldiego.es/roald-dahl-go/

http://www.roalddahl.com/http://www.roalddahl.com/

El juego “Roald Dahl GO” está inspirado en el popular juego “Pokemon GO”. Este juego ha sido la actividad de motivación inicial del proyecto “Roald Dahl 100 años después”. El Aprendizaje Basado en Proyectos es fundamental en la metodología del centro y en esta ocasión se centra en la animación lectora aprovechando esta significativa fecha.
La actividad comenzó con la explicando a los chicos de la desaparición de los personajes de los libros. Se les presentó la aplicación web y salieron a capturar el mayor número de personajes.
Creada con Weebly en ella aparece el mapa de localización de los personajes, hecho con Google Maps, y el canal de Aurasma que tienen que seguir para poder capturarlos y visualizarlos posteriormente. Con anterioridad se habían fotografiado una veintena de lugares del colegio y se habían creado auras superponiendo los principales personajes de sus libros. Una vez capturados los personajes, tuvieron que investigar sobre ellos y contestar a un formulario de Google Formularios con los que podían llegar a ganar 100 puntos.
Los alumnos salieron en su búsqueda capturando uno a uno los personajes para luego investigar el libro con el que estaba relacionado cada personaje. Esta segunda parte de la actividad les permitió conocer los títulos en castellano e inglés de los dieciséis libros de literatura infantil del autor y sus dos biografías. Asociaron los personajes con sus obras y pusieron sus conclusiones en un formulario de Google con 100 puntos a conseguir.
Esta ha sido una actividad que ha pretendido y conseguido animar la lectura de los obras de Roald Dahl, un autor que quiso conocer a los niños para luego escribir para ellos. Esto es lo mismo que ha pretendido Raúl Diego, el maestro autor de la actividad, conocer las inquietudes de los niños para saber motivarles en el aprendizaje con ellas.

roald_dahl_day_logo

ALUMNAT AMB HIPERACTIVITAT/FALTA D'ATENCIÓ

Els alumnes hiperactius no necessariment necessiten una adaptació curricular significativa ja que normalment no porten un endarreriment de més de dos cursos.Però sí necessiten que els mestres tinguen presents les seues necessitats educatives.He trobat a la xarxa aquest document que crec que ens pot ajudar a sistematitzar com donar resposta a aquestos alumnes .Moltes gràcies a Maria per compartir els seus documents i treball.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/65298453/ADAPTACI%C3%93N%20CURRICULAR%20maria.pdf

A vegades es confundeixen els termes i es posa al mateix sac un alumne amb hiperactivitat(no para ni baix de l'aigua) i els alumnes amb falta d'atnció(els que es distrauen amb una mosca).Cal llegir bé el diagnòstic dels psicopedagog del centre abnsde pensar quines pautes tenim que aplicar com a tutors/tutores.


 ÉS INTERESSANT EL CONTE DE YOUTUBE "El sapo distraido".
https://www.youtube.com/watch?v=I7ri7232Li0

https://www.youtube.com/watch?v=I7ri7232Li0

Aquest trastorns no es consideren per sí mateixa un diagnòstic que la Conselleria tinga en compte per a la dotació de recursos a les escoles.Només els considera com elements associats a altres etiquetes diagnòstiques que es poden sumar a una disfasia,un retard de llenguatge ,una disartria o una deficiència mental però si no es el cas,només amb TDH no els correspon cap recurs personal ni pt ni al. Baix d'aquest aconsideració hi ha la creència de que és el tutor qui ha de donar resposta a aquestos alumnes dins de la programació del nivell d'aula però moltes vegades una intervenció concreta per donar-li estratègies per controlar les conductes i les emocions fa que milloren  amb l'ajuda de una pt o al.Esperem que la Conselleria s'adone i torne a sumar recursos per aquestos alumnes.

El nou aire de la pedagogia inclusiva fa que les intervencions siguen cada vegada més dins de les aules ordinàries però jo crec que cal ajudar als tutors amb el recurs personal d'al o pt ja que per aixó es diuen "especialistes".

FRASES AMB LA PDI

Durant el primer trimestre a logopèdia ens hem centrat en les paraules .Al segon trimestre passarem a treballar el nivell de frase amb els alumnes d'infantil i primer cicle.A la web de Velosipios hi ha molts jocs però aquestos crec que són molt adequats per als meusalumnes.És important el treball d'estructuració de les frases augentan la quantitat d'elements .per aquest motiu jugarem a aquestos jocs  amb la PDI.
Us deix l'enllaç directe de dos jocs:

Per 3 anys:
Per 4 i 5 anys:

martes, 27 de diciembre de 2016

APP PER IPAD EXPLAING EVERITHING

Aprofitant els interessos dels alumnes fem animcions amb explaing everithing.
És una de les aplicacions que més joc dona per fer vídio-expres ja que baixes qualsevol imatge i pots retallar-ho des de l'aplicació i moure'l.

BON NADAL




Ens encant que vinguen a vorens les exalumnes de l'escola.


Per felicitar el Nadal em fet aquest vídio

També em fet aquest gif .Mareja un poc no?


També hem repetit paraules que tenen relació amb el nadal.Amb un cascabell per a dibuixar un ren.




També hem fet aquestos pins per a les monitoresdel menjador


domingo, 4 de diciembre de 2016

OPOSICIONS FONOLÒGIQUES

Per avaluar les dislàlies i dificultats en pars similars necessitem imprimir el material.Gràcies a les persones que comparteixen en la xarxa podem trobar ppt ahttps://mardecosescast.wordpress.com/2013/05/22/cara-canacala-oposiciones-fonologicas/
Per a inici de curs demanarem als reis que ens porten materials de Dniños

http://www.dninos.cl/product_info.php?products_id=13
A més a més ens baixarem l'app per ipad http://games.pitruf.cl/HablandoConNok.html

sábado, 3 de diciembre de 2016

CREIXEM


Amb les fotos de quan erem més xicotetsi les d'ara hem fet un text argumentatiu comparant el que sabiem i sabem fer ara i quins comportaments ja controlem.